diabläkare + packa

Idag är de ju tisdag o då ringer alltid min diabetes läkare som vanligt!
Värdena ligger bra, men vissa är för höga. Det kan bero på att jag kollar mitt socker så pass ofta som jag gör..
Han frågade dock om jag åt mycket kolhydrater! Hmm, nej säger jag! För tycker inte jag äter så extremt mycket kolhydrater. Kolhydrater gör ju så att sockret höjs RÄTT så mycket. Men de tar en stund innan de stiger. Ganska så drygt.. Nudlar kan man te.x inte äta. De är ju livsfarligt. Sockret stiger som attans utav det.. Iallafall så höjde han mitt insulin. 30 Lantus i nattinsulin, fast delat upp de så tar 30 på morgonen.. & sen ska jag ta 44 Novorapid!! Ganska så mycket. Så inte konstigt att vår lilla krabat växer en förmögenget! Men finns inte så mycket man kan göra åt det.

Packa,packa & åter igen packa! Egentligen skulle vi flytta in imorgon... Eller de står på vårt kontrakt.. Men blir snart iallafall! Eftersom dem ska renovera den. Byta fönster o måla om & byta golv i ena rummet.. Men hoppas så klart att de går snabbt!! För vill inget hellre än att få undan allt nu & få de på plats.. Kan inte leva i denna röran vi har nu.
Lådor överallt & tömda hyllor som vi fått av grannen nu när hon flytta. Som Johan&Robin bar in i lägenheten. Som står o tar en massa plats.. Men usch, vill bara bort här ifrån nu! & komma till ro innan plutt kommer i den andra lägenheten.. ÄNTLIGEN, så funkar tvättmaskinen! Så ska tvätta allt ikväll. Grannen kom o knackade på o berätta att de va en packning som gått.. SNYGGT!!! hmm.. Aja, så sa jag att hon kunde tvätta lite till på min tid, så ska jag tvätta sen! :) Får vara snälla mot varandra. hihi! ♥


Solen skiner som bara den.. Varmt som attans! Svetten bara rinner av den! Underbart.. NOT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0